HTML

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lélekformer

Ne olvassa el írásaimat, ha megszállott egészséges életmód- hívő, vagy ha szereti az ezoteriát, ha boldoggá teszi a singli-lét és ezzel az egész XXI. századi életmóddal elégedett. Hagyományos értékek és életmód. Egészséges életmód és táplálkozás, ahogy én gondolom Ellenvélemény mindenről, napi eseményekről, oktatásról, jogról, betegségekről (rákról), fogyatékkal élő emberekről.

Friss topikok

HTML doboz

<!-- Facebook Badge START --><a href="https://www.facebook.com/judit.oroszi.3" target="_TOP" title="Judit Oroszi">Judit Oroszi</a><br/><a href="https://www.facebook.com/judit.oroszi.3" target="_TOP" title="Judit Oroszi"><img src="https://badge.facebook.com/badge/100000183600930.1662.2114268381.png" /></a><br/><a href="https://www.facebook.com/badges/" target="_TOP" title="Make your own badge!">Hozd létre a saját névjegyed</a><!-- Facebook Badge END -->

2014.06.23. 08:00 lélekformer

Gonosz gyógyszergyárak és önzetlen természetgyógyászok

Manapság nagy divat lett szapulni a gonosz gyógyszergyárakat, akik a profit érdekében lefizetik az orvosokat és képesek olyan gyógyszereket forgalmazni amitől nem lehet meggyógyulni, hogy még több gyógyszert egyen az ember és még több haszna legyen.

Bizony, bizony. Azért költenek biztos milliókat kutatásra, laboratóriumok fejlesztésére, kísérletek finanszírozására, hogy ártsanak. Gyógyszerészek, kutatóorvosok azért tanulnak hosszú-hosszú évekig, hogy kitalálják, hogy tegyék el láb alól az emberiséget. A penicilint is azért találta fel Fleming, és azért gyártottak belőle gyógyszert, hogy ártsanak az emberiségnek.

A II. Világháborúban bizony ez a gyógyszer jelentősen csökkentette a sebfertőzés tüneteit és az emiatti elhalálozást. Aztán itt vannak a világméretű járványok, a gyermekbetegségek, a fertőző betegségek...stb. Valahogy a „gonosz” gyógyszercégek ezekre kínálnak megoldásokat úgy, hogy nem kevés, sokszor évtizedekig tartó kutatás és kísérletezés van mögötte. Ellenőrzött kísérletek sora bizonyítja egy-egy gyógyszer hatását. Gyermekkorban beadott oltásoknak köszönhetően megszűntek a gyermekbénulások, és sok súlyos szövődményekkel járó egyéb betegségek.

„Modern” szülő már nem oltatja be gyermekét. Angliában kezdődött ez a divat és a már évtizedek óta elfeledett betegségek szinte országos járványok formájában él újra. Derék szülők autizmustól féltik gyermeküket, a bénulástól nem !!

De nézzük csak a logikát: a gyógyszer cégek olyan gyógyszereket gyártanak amitől az ember nem gyógyul meg és így ösztönzi további gyógyszerszedésre. Normális???? Ha én egy gyógyszertől nem leszek jobban miért is szedném tovább? Ha egy fejfájás csillapító nem használ miért is venném be legközelebb??? Nem találom a logikát!

Viszont itt vannak a mi önzetlen (3 hónapos gyorstalpalót végzett) természetgyógyászaink (tisztelet a kivételnek) , akik megmentenek minket a fertőtől. Itt aztán nagy a választék. Kaphatunk olyan tanácsot is akár, hogy együnk napi egy kiló citromot és megment minden bajtól, de hallottam már olyat is, hogy elegendő napi 4 liter vizet inni és semmi bajunk se lesz az életben. A tárház kimeríthetetlen, hiszen minden nap hallhatunk egy új csodanövény megtalálásáról az őserdőben, amit persze a nehéz körülmények és a szállítás miatt igen borsos áron vehetünk meg, viszont az életünket menthetjük meg vele. Aztán itt vannak az onco-shop-ok, ez aztán a csoda hely!!! Egy olyan D-vitamin 3000-t amit a gyógyszertárban 378 ft-ért megkapok ott bizony 4500 ft-ot is megér. A tanácsadó hölgy (nem eladó, az sértés lenne számára) kellő áhítattal kínál nekünk csoda gyógyteákat, aminek ha jól utána jár az ember és bemegy egy patikába, bizony megkaphatja pár száz ft-ért ún.barnacsomagos változatban. Ez nem olyan szép csomag, de esküszöm ugyanaz van benne. Szóval ki használ ki kit ?????

Arra gondolt-e valaki miért van az ilyen készítményekre az írva, hogy gyógyhatású készítmény? Mert nem tudják bebizonyítani, hogy van-e gyógyhatása. Csak a bizonyított gyógyhatásra lehet ráírni, hogy gyógyszer! Tehát lehet gyógyhatása, de nem gyógyít meg. Akkor miért is kerül olyan sokba?

Erre még a sajtó is rátesz, hiszen épp nemrég hallottam, hogy XY színészünk milyen természetgyógyászati módszerrel gyógyul, azt persze elfelejtik mondani, hogy előtte végigcsinálta a sugárkezelést és a kemót, persze azok biztosan semmit se tettek a gyógyulásához, hiszen mikor ezekkel végzett elment a természetgyógyászhoz, az megitatta a csodateájával és lőn semmi baja.

Aztán szeretik még szidni a gonosz orvosokat akik képesek elfogadni hálapénzt. Bizony, a havi 150 ezres fizetése nem sokra elég és ezért szinte egész nap bent van, túlórapénzt nem kaphat, mert akkor bizonyítottan többet dolgozik, mint szabadna és akkor kiderül. Ettől függetlenül ez még nem normális dolog. Azt például elfelejtik, hogy nem csak nőgyógyászok vagy sebészek azok akik dolgoznak a gyógyulásért. Ott vannak a radiológusok, akik pl. csak a RTG felvételekkel találkoznak, nem a beteggel, aztán az intenzív osztályon dolgozók akik sokszor eszméletlen , vagy magatehetetlen betegekkel dolgoznak , ami nemcsak lelkileg, de fizikailag is nagyon nagy megterhelés, a pathológus, aki megállípítja a kivett darab szövettanát, az alatató orvos, a belgyógyász, a kardiológus...stb.

Bezzeg egy magára valamit adó természetgyógyász betartja az előjegyzési időpontot, és simán legombol egy félórás beszélgetésért, aura simogatásért 20 ezer ft-ot. Egy nap vajon hány betege van? Számoljunk csak.... Micsoda önzetlen segítőkészség! Számláról már nem is beszélve.

A fentiek az én véleményem, tiszteletben tartom, ha valaki másként gondolja. Személy szerint én az arany középutat választom: ha a torkom fáj, egy kis hagymatea, ahogy mama szokta, egy kis méz és majd elmúlik, nem kapkodok be minden kis apró- cseprő bajra gyógyszert, de vannak dolgok és esetek amikor bizony az évszázados tapasztalatra és tudásra hagyatkozom, vagyis elmegyek az orvoshoz.

 

46 komment

Címkék: természetgyógyászat gyógyszeripar


A bejegyzés trackback címe:

https://lelekformer.blog.hu/api/trackback/id/tr246398601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viscaelbarca 2014.06.24. 21:06:31

nem az a bolond aki az aurasimogatásért elkér 20 ezer forintot, hanem az aki kiad érte annyit. én egyébként a homeopátiától vagyok ennyire kiakadva. ráadásul külföldön jóval nagyobb biznisz mint itthon. a világ legnagyobb üzleti fogása volt. mondjuk ártani legalább nem árt :)

no_successful2 2014.06.24. 21:07:56

Hát igen, érdekes az emberi hülyeség, van, hogy náthás a gyerek, aztán tolja a hülye szülő neki az antibiotikumot, aztán van, hogy valakinek komoly gondjai vannak, aztán füvet eszik, a szó átvitt, és néha szoros értelmében.
Ok ezek az ostobaság kategóriájába tartoznak.

De !!!!!!!!!!!!!

Azt azért csak gondold át, ha teszem azt az egyik gyógyszercég rájön, hogy pl. az ateroszklerózisra van egy tuti megoldása, amely viszonylag rövid idő alatt, visszafordítja a káros folyamatokat, ezzel megszüntetve a szövődményeket is.
Szerinted mit választ ? Betegek (fogyasztók), 100 millióit kapcsolja ki rövid idő alatt a piacról, ezzel egyszersmind felszámolva a keresletet, vagy folytatja a jó öreg hagyományos gyógyszerek fejlesztgetését, külön gyógyszert alkalmazva a vérnyomásra, a cukorra, na meg egy kis véralvadásgátló (vérhigító vagy mi).
Te mint vállalkozó melyik utat választanád? (Ne hazudj :))) )
Szerintem fognád a kis csodaszeredet, teljes jogvédelem alá helyeznéd, azzal, hogy egyszer majd talán folytatod (aztán persze nem).
Bezárnád a cuccot, meg a doksit egy széfbe. Azt jónapot. Folytatnád a régi csupán tüneti kezelésre alkalmas cuccokkal.
Már két haverom is van, akik kis fiókokból tolják a napi gyógyszeradagjukat (f.szom tudja talán négy féle cucc is van abban az adagban.) képzelem mi pénz lehet.

vittore 2014.06.24. 21:09:18

A gyógyszeripar nagyon hasznos dolgokat készít és hálásak lehetünk nekik sok betegség, járvány legyőzéséért. Viszont átestek a ló túloldalára. Kíváncsi lennék, hogy hány meghülésés betegséggel lett kevesebb a sok szuper vitamin szedésétől. Én csak azt látom, hogy orrba szájba szedi mindenik a szereket, de ugyanúgy lever mindenkit a nyavaja bármikor és ezen semmi nem segít. (a gyógyulás ebben az esetben gyógyszerrel egy hét, gyógyszer nélkül hét nap). Kicsit tágabb értelemben véve jó lenne egy kimutatás a fogászati kezelések (megbetegedések) számáról mondjuk 1980-2010 ig.

Az utolsó bekezdéssel teljesen egyet értek.

steery 2014.06.24. 21:10:13

A beteg emberek igen gyakori anyázását mind az orvosokra, mind a gyógyszerekre, mind a természetgyógyászokra ugyanaz a tapasztalat okozza: egyik módszer sem csodatévő és bizony szép számmal vannak olyan esetek, amikor nem működnek. És akinél ez bekövetkezik, az szenved és anyázik. Hiába költesz a különféle kúrákra akármennyi pénzt, nem gyógyulsz meg tőlük. Márpedig az egészségiparban is eredménykötelem van, mint a vállalkozói szférában. És az elvárások jóval magasabbak a hatékonyságnál, mert mindenki gyorsan, könnyen és olcsón akar meggyógyulni mindenből.
Kedves beteg emberek: Tessék végre felnőni! Nincs biztos módszer mindenki bajára. A gyógyulás mindig lutri. Vagy bejön vagy nem. És mivel a betegeskedés élet-halál kérdése, elkerülhetetlen, hogy mindenkinek szembesülnie kell önnön esendőségével, kiszolgáltatottságával és halandóságával e földi siralomvölgyben. És ez így is marad mindaddig, ami föl nem találjuk a tutibiztos módszert-gyógyszert a halhatatlanságra. Ámen.

Karinthy-paradoxon · http://www.alltrials.net/ 2014.06.24. 21:11:26

>Manapság nagy divat lett szapulni a gonosz gyógyszergyárakat ..

nem gonosz csak pénzéhes ..

"Ben Goldacre: Amit az orvosok nem tudnak a felírt gyógyszerekről"
www.ted.com/talks/ben_goldacre_what_doctors_don_t_know_about_the_drugs_they_prescribe?language=hu

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.24. 21:13:39

Ez a konteó nettó hülyeség, az azonban tény, hogy egy gyógyszergyár is profitorientált vállalkozás. És ha egy betegség kezelésével (a tünetek komoly enyhítésével, amelyhez a gyógyszert a betegnek élete végéig szednie kell) több profitot érhet el, mint a betegség végleges gyógyításával, akkor nem zárható ki, hogy a nagyobb profit mellett dönt.

Persze mindez nem igazolható, már csak azért sem, mert amíg nem találják meg a gyógymódot, addig nem tudható, létezik-e egyáltalán gyógymód. Bizonyára sok betegséget a jelen tudás mellett tényleg csak kezelni lehet.

Csak Norris 2014.06.24. 21:14:13

Látom azért a cenzúra is működik. Persze mit is vár az ember.

Az ismételt felkiáltójelekkel és kérdőjelekkel mindig fordított arányban van az író IQ-ja.

zellerlevél 2014.06.24. 21:14:29

A kép inkább ez: profitéhes gyógyipar (benne sok-sok szereplővel); naív, tudatlan és kiszolgáltatott betegek.

Az ellentét nem a hivatalos orvoslás és a természetgyógyászat között van.

Csak Norris 2014.06.24. 21:15:20

2 kérdés a kedves cikkíróhoz:

A gyógyszergyárak üzleti tevékenységet folytatnak, vagy nonprofit szervezetek?

Aki ebben az irányban tanul tovább, ugyanúgy elszántságból csinálja, mint mondjuk egy szociálpedagógus, vagy tudatában van-e annak hogy ezzel sok pénzt fog keresni?

gorillaso 2014.06.24. 21:15:34

A patikák bevételének jó része a bevizsgálatlan "táplálék kiegészítők"-ből van. Miért nincs hozzájuk farmakológiai vizsgálat/teszt kötelezettség?

gulden 2014.06.24. 21:16:06

"Ha én egy gyógyszertől nem leszek jobban miért is szedném tovább? Ha egy fejfájás csillapító nem használ miért is venném be legközelebb??? Nem találom a logikát!"

mert nem is akarod megtalálni....sok dologban egyetértek...de..azt el tudod képzelni,hogy egy gyógyszergyárnak nem érdeke mondjuk az allergia teljes felszámolása?hogy a megszüntetésénél jobb üzlet ha tüneti kezelésre ad orvosságot?
ez csak egy példa...de azt gondolni,hogy nincs gyógyszerlobbi és a gyógyszergyárak nem trükköznek,hogy a profit ne "sérüljön" az végtelen naivságra vall..mondjuk klikkvadászatra alkalmas ...

Rive 2014.06.24. 21:16:44

No, ezért kapni fogsz hideget is, meleget is...

Van viszont egy logikai hiányosság.
"Ha én egy gyógyszertől nem leszek jobban miért is szedném tovább?"
Ugyanez a kérdés feltehető a sok természetgyogyó marhaság kapcsán is, szt' az mégis nagy üzlet. Szóval nem a hatásosság itt a paraméter.

Másik, hogy bár a hatásvizsgálatokat a gyógyszerek kapcsán ténylegesen megkövetelik, azért még nem szentek a gyógyszergyárak: pl. anno az infulenzaoltás-ellenes hiszti idején mind az új vírusellenes szerek gyártói, mind a természetgyogyósok egyként erősen gyanúsak (és az oltásokkal szemben üzletileg erősen ellenérdekeltek) voltak.

Barbaarb 2014.06.24. 21:17:31

Szerintem hibás dolog a kuruzslókhoz hasonlítani az egészségügyet, mert a kuruzslók valóban sokkal rosszabbak náluk.
Ugyanakkor az orvosok a legtöbb esetben pofátlanul nagy hálapénz követelnek meg. Tehát nem arról van szó, hogy a 150 ezrecskéje mellé még összeszed 100-at, hanem hogy naponta ennyit. Értem én, hogy nagy kincs az egészség, az orvosok viszont felesküdtek valamire.
És igen, biztosan megterhelő munkák vannak az egészségügyben, de biztosan nem megterhelőbb, mint a versenyszférában. Nem akarom én leszólni őket, de azért ne is magasztaljuk ár őket az egekig, főleg a sok rossz tapasztalat fényében.

Én is a házipatikát részesítem előnyben, és ha mégis olyasmire kerül sor, amihez ez már kevés, mindenképp tájékozódom a gyógyszerről. És nem kuruzslótól, de azt levárom, hogy egy orvos, vagy gyógyszerész el tudja nekem mondani, hogy miért jó ez nekem.

Reggie 2014.06.24. 21:17:40

Szerintem az ilyen csodahivokkel nincsen gond, csak sajat magukat olik meg. A vilag jobb lesz nelkuluk, akinek meg van esze az ugyis orvoshoz fordul.

NoOne 2014.06.24. 21:17:59

Attól tartok, ez nem ennyire egyszerű/egysíkú, ahogy itt leírod. A gyógyszergyárak sem csak úgy gonoszak, de hogy mérhetetlenül vastag a profitjuk (és ezt az arányt nyilván meg is akarják tartani), és hogy ezért kevésbé etikus dolgokat is megtesznek itt-ott, arra mérget (gyógyszert?! :) ) mernék venni.

badogosmester 2014.06.24. 21:18:02

A mellékhatásokért kérdezze meg...

mcc 2014.06.24. 21:19:52

0. Mármint a post. Nem is érdemes sorolni, hogy egy sima kálium mennyibe kerül, ha gyógyszer stb. Meg hogy mennyi a teljesen hatástalan gyógyszer, mitől használhatatlanok a klinikai kipróbálások és hogy a rákbetegek túlélése megyénként attól függ, melyik gyógyszergyár van ott nagyon jelen. Persze a másik oldal ettől nem lesz angyal. Hagyjuk.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.06.24. 21:20:26

Persze, hogy nem önzetlenek a természetgyógyászok ki mondta?Ugyanúgy a pénzedet akarják mint mindenki más, csak a gyógyszergyáraknak jobb a marketingje, ez egy szalmabáb poszt, a rosszabb fajtából.Aki gyógyszeripar nyilvánvaló erős lobbiját nem látja azért nem is kár :), most például a cukorbetegség lett a menő és az inzulin orrba-szájba.Az orvostudománynak vannak elévülhetetlen vívmányai; például, hogy nem kell belehalni a vakbélgyulladásba stb. , de azért , hogy egy darab "betegségre" felírnak minimum három vényköteles gyógyszert plusz még ajánlanak mellé öt nem vényköteleset az egy kicsit túlzás.

Schopenhauer 2014.06.24. 21:20:43

Az írás csupán a felszínt kapargatja. Különösen az evidencia alapú orvoslást illetően. Ha nyilvánosságra kerülne mindaz, ami az összezáró orvostársadalom, különösen az elit berkeiben bevett napi gyakorlat, laikus bloggerként döbbenten hőkölne hátra.

conny 2014.06.24. 21:21:25

Igen, mindenhol vannak jó és rosszakaró emberek, azt gondolom. Ahol viszont rengeteg lóvé van, ott azért nem árt figyelgetni, lévén Magyarországnak már nincs más épkézláb saját ipara a vegyiparon/gyógyszeriparon kívül. Így aztán mindent, de tényleg mindent elkövetnek, hogy fönnmaradjanak és legyen bőven pénzük. Mindenféle erkölcsi és egyéb gátak nélkül. Ez nem azokra az emberekre jellemző, akik úgymond a kiskatonák, a dolgozók, a vegyészek, a tudósok, hanem akik irányítják az egészet. Persze vannak jó célok is, jó gyógyszerek, ez nem vitás. De amikor egy gyenge kis náthára már a legkeményebb antibiotikumot kezdik fölírni, akkor azért nem árt figyelni.
Nemrég én is írtam a témában, igaz, inkább arról, hogy hogy kúsztak be észrevétlenül tizesével a vegyszerek a kajákba, míg mi a politikával meg minden mással voltunk elfoglalva.
agyszikra.blog.hu/2014/05/24/vegyipar_693

Benoke2 2014.06.24. 21:22:19

Ez meg mi a sz@r? Kemény munkával sikerült összelapátolni ennyi baromságot. Biztos sok gyógyszercégnek áll érdekében a te egészséged a profittal szemben... (Nem véletlenül hívják iparnak és nem egészségügynek) Van néhány lelkiismeretes orvos, de a többség egy lyukas garast sem ér. Akik értek azok külföldre távoztak. Nem mellesleg az orvosi ellátásért az emberek fizetéséből nem kevés pénzt vonnak el, cserébe viszont alig adnak valamit. Úgyhogy mehetsz magánorvoshoz lutrira ha akarsz valami eredményt, vagy ülsz 1 napot valamelyik váróban, aztán vársz fél évet az ultrahangra, majd visszamész és megállapítják, hogy van hátra 1 hónapod, szal menthetetlen, menjél haza azt csinálj amit akarsz :) HA fél évvel előbb mentél volna, még esélyed is lett volna. Kár, hogy te ott voltál... Ők is nagyon sajnálják. Kérjük a következőt...

Anegytech 2014.06.24. 21:25:10

Ahogy a gyakorlatban, úgy elméletben sem árt az arany középút, szerintem.

Egyrészt sok gyógyhatású készítményre azért nem írják rá, hogy gyógyszer, mert az engedélyeztetési költségek hatalmasak. Hiába tudom bizonyítani, hogy pl. egy növény meggyógyít egy betegséget, nem írhatom rá, hogy gyógyszer, hanem végig kell menni egy sor engedélyeztetési eljáráson és olyan pénzeket kell leperkálni, amit csak a nagy gyógyszercégek képesek megtenni.

Nemrég volt egy kis botrány a varga gombákkal kapcsolatban, mert ráírták, hogy milyen betegségekre jó. Nem írták, hogy meggyógyít, csak annyit, hogy adott esetben jó, és a normális orvosi kezelést segíti. Megbüntették őket, mert tilos ráírni egy termékre, hogy gyógyít valamit, még akkor is, ha az bizonyítva van. Mert az sem mindegy, hogy hogyan bizonyítják. Ennek is megvannak az okai, nem értek hozzá, de nem tartom teljesen korrektnek.

A mérgező gyógyítással kapcsolatban is lenne véleményem. Például, ha egészséges vagy, próbáld már ki a kemoterápiát. Ha gyógyít, akkor ugyebár nem lehet tőle bajod, tök jó lesz. Hát sajnos nem. Egy orvostól hallottam azt a mondatot, hogy ha a kemoterápia egy egészséges embert beteggé tesz, akkor miért gondoljuk azt, hogy a beteg embert meggyógyítja. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy jelen esetben ki kell használni ezt a lehetőséget, de van egy példám arra, hogy miért nem ajánlatos csak a kemoban bízni: egy ismerősöm tüdőrákot kapott. Soha nem dohányzott, nem iszik, semmi káros szenvedély. Egy tüdőszűrés alkalmával derült ki. Az orvosok beutalták kemora, adtak neki fél (!) évet. Mivel műteni már nem lehetett. Tehát gondolom az orvosok sejtették, hogy a kemo nem fogja meggyógyítani. Ennek ellenére ő elkezdte szedni a varga gombákat, és a daganata annyira összezsugorodott, hogy végül meg tudták műteni, azóta semmi baja. Emellett a kemokra is eljárt. Az orvosok pedig csodálkoztak, hogy ez hogy lehetséges. De a gombára nem lehet ráírni, hogy gyógyít, de még azt sem, hogy segít a gyógyításban.

A hálapénz is egy fura dolog. Egyrészt én sem sajnálom az orvosoktól, másrészt ennek is van egy olyan foka, ami már pofátlanság. Az orvos felesküszik arra, hogy életeket fog menteni, és ezt még akkor is meg kellene tennie, ha nem kap érte plusz pénzt. Több ismerőstől is hallottam már (kispénzű volt mindegyik), hogy miután az orvos megtudta, hogy ők csak (pl) ötezret tudnak adni annak ellenére, hogy az orvos 20-at várt volna, rögtön a várólista végére kerültek és embertelen módon viselkedtek velük. És még ők érezték magukat kellemetlenül, hogy nem tudtak eleget fizetni. Ez felháborító. Ez nem általánosítás, csupán sajnos sok ilyen példa van.

A természetgyógyászok közül sem feltétlenül a átverősöket kellene kiemelni. Vannak nagyon jó természetgyógyászok, és úgy gondolom, hogy ha évszázadokig működött a természetes anyagokkal történő gyógyítás, akkor nem feltétlenül kellene teljesen elfelejteni.

Ha már Fleming-nél tartunk, az ő által felfedezett penicillin is egy természetes penészgomba, csak manapság már szintetikusan állítják elő. Tehát a penicillin a kezdetekben egyértelműen a természetes gyógymódokhoz volt sorolható.

Kissé indulatosnak érzem a cikket, nem tudom, mi okból, de meglehetősen általánosít. Nem szabad általánosítani sem az orvosok, sem a természetgyógyászok, sem a gyógyszergyárak között.

De abban biztos vagyok, hogy az nem normális, hogy nagyapám a 13 gyógyszerből, amit naponta szed, kb a felét a többi gyógyszer mellékhatása miatt szedi.

Haloperidol 2014.06.24. 21:25:36

Szerintem az egyik legjobb lehuzasi modszer a "homeopathias oltaskivezetes".
Azok akik felulnek ennek, megerdemlik a lehuzast.
Elmondanam, hogy egy ilyen homeopathias oltaskivezeto szer hogyan keszul: a desztillalt vizzel teli edenyt MEGRAZZAK AZ OLTAST TARTALMAZO FIOLA MELLETT. Ezert a razott vizert fizetnek az aggodo felfogyatekos anyuak tobbezer forintokat. Gratulalok.

Karipapa01 2014.06.24. 21:25:59

Ezzel az oltással kapcsolatban hallottam olyan szülői véleményeket, hogy úgysem lesz járvány, mert mások beoltatják a gyerekeiket. De ha mások sem?? Persze akkor megy a sírás-rívás, más szülők, kórházak, gyógyszergyártók szidalmazása, mert mindenki hibás, csak ők nem.

Dzsuk1 2014.06.24. 21:26:16

"Magyarországon 1987 óta létezik a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények elnevezésű kategória, amelybe azok a természetes eredetű anyagot (növényi, állati, ásványi anyagok, vitaminok) tartalmazó készítmények tartoznak, amelyek bizonyítottan kedvező biológiai hatással rendelkeznek, orvosi előírás nélkül is alkalmazhatók és előírásszerű használatuk esetén egészségi ártalmat nem okoznak."

snowboard 2014.06.24. 21:26:18

Ez király volt!
Hiánypótló.

lélekformer 2014.06.24. 21:59:17

@no_successful2: Őszintén mondom, kezemet a szívemre téve, én bizony piacra dobnám a csodaszert. Mindig lesz olyan akinek szüksége lesz rá.

lélekformer 2014.06.24. 22:01:59

@vittore: A ló túloldalával egyet értek. Én is ismerek olyat akit csak meglegyint a szél és rohan a gyógyszertárba, ezért is mondom, jó lenne megtalálni az arany középutat.

lélekformer 2014.06.24. 22:09:47

@Frx: Igazad van, sajnos sokan hozzászoknak a gyógyszerekhez, mert gyors és nem érnek rá magukkal foglalkozni. És már többektől hallottam, hogy elmegy a körzeti orvosához és ha az nem ír fel valami gyógyszert akkor az már nem is ért a dolgához. Itt eszembe jut a régi háziorvosunk, aki nem írt ki mindenféle vizsgálatokat, hanem megnézte a pulzusomat, meghallgatta a tüdőmet, megnyomkodta a hasamat, lehúzta a szemhéjamat, ki kellett öltenem a nyelvemet és ő tudta mi a bajom és nem írt fel rögtön gyógyszert, volt amikor azt mondta...édes lányom menj el egy jó színházba. Így kéne most is :)

lélekformer 2014.06.24. 22:11:25

@Desmond77: Kedves Desmond! Mire gondol pontosabban? üdvözletttel

lélekformer 2014.06.24. 22:13:07

@Desmond77: Ismerek olyat, nem is egyet aki ez irányban tanul....teljes hittel és elszántsággal

lélekformer 2014.06.24. 22:14:35

@gorillaso: Igen és egyáltalán miért van szükségünk a táplálékunkat kiegészíteni? vagy miért gyógyszertári táplálék kiegészítővel?

lélekformer 2014.06.24. 22:18:05

@Rive: Én se hiszem, hogy szentek lennének a gyógyszegyárak, nem is ez volt a célom az írással, inkább rávilágítani a helyes középútra

lélekformer 2014.06.24. 22:23:05

@Barbaarb: Igen sajnos vannak olyan orvosok akik miatt általánosítanak az emberek, ezért is írtam, hogy vannak olyanok is akik bár részt vesznek a gyógyításban, nem is találkozik velük az ember. Ők egyáltalán nem kapnak hálapénzt és mégis teszik a dolgukat és sajnos egy kalap alá veszik őket is olyanokkal akik kikövetelik maguknak a pénzt.

lélekformer 2014.06.24. 22:38:55

@Anegytech: Nem szántam indulatosnak a cikket, sajnálom, ha ez hangzott ki belőle. Talán az utóbbi időben túl sokat halottam olyanokat, hogy "ne forduljon orvoshoz.... a természetgyógyász majd megoldja....az orvosok és a gyógyszerészek csak a pénzét akarják...stb. és közben látom ezeknek a dolgoknak a hatásait. Pl terjed az a hír is, hogy nők ne menjenek mammográfiára, mert ott kapják a rákot, vagy konkrétan egy ismerősöm gyermeke lett komolyan beteg és egy híres természetgyógyász azt mondta neki, hogy utasítsa el a kemót, majd ő meggyógyítja. A gyermek heti 26 ezer ft-ért kapott gyógyteát, amitől úgy "elszállt" a laborja, hogy már kezdett aggasztó lenni az állapota. Végül folytatta a kemót és ennek már több éve és most szerencsére jól van és minden értéke normális. Kérdésem: az aki a gyógygombát szedte és a kemót is lefogadta miből gondolja, hogy a gomba és nem a kemó segített rajta? Nem zárom ki elfogadom, de úgy lenne az igazi, ha csak a gombától gyógyult volna meg.

nál 2014.06.25. 06:56:14

@lélekformer:
Szerencsém lehet, mert az én háziorvosom pont ilyen! :)

zellerlevél 2014.06.25. 16:01:37

@Frx:

A gond az, hogy Mo-on nem találsz kórházat, aki közzéteszi a statisztikákat. Régebben a sportkórház közzétette az adatait - Így: 758 térdműtétet végeztek, mennyi volt belőle szövődményes, mennyit x módszerrel, mennyit y-nal, hányat kellett újra műteni, orvos szerinti bontásban... stb. Ilyent onkológiáról ne is keress, úgy ülnek az adatokon, mintha államtitok lenne. Nem csoda, hogy a rákot az emberek úgy tekintik, mint a végzetüket.

Amikor az orvost kérdezi a beteg az esélyekről: minden beteg más. Pont. Semmi adat, az orvos saját magáról sem tudja megmondani, hogy milyen arányú volt a sikeres műtét/kezelés, mert nem kap visszajelzést, mert nem érdeke a tájékoztatás.

Ez már a másik probléma: a kommunikáció. Nagyjából pl. egy kanadai kórházban is az történik, mint egy magyarban, mégis: a kanadai beteg úgy érzi, hogy ő döntött. Elmondják neki az altenatívákat, és dönthet. Nálunk alig lehet találni olyan orvost, aki választási lehetőset kínál fel a pácienseknek (azon kívül, hogy ha sokat kérdezősködik, akkor kereshet másik orvost). Aki kórházban fekszik, az gyakorlatilag elveszti minden tájékoztatáshoz, döntéshez való jogát. (Pl. a nővérek arra a kérdésre, hogy milyen injekciót kapok, azt válaszolják, hogy nem mondhatom meg. Amikor erre azt mondtam, hogy akkor ne adja be, mert én tudni akarom, az egész osztály felbojdult, micsoda renitens beteg... ez egy jól működő kórház, jól működő osztályán történt, ahol teljesen megfelelő ellátást kaptam tb betegként. Csak éppen természetes volt, hogy szó nélkül belém szúrhat bárki bármit, a megkérdezésem, tájékoztatásom nélkül.)

Az alternatív módszerek kezelést kiegészítő módszerként való használata hozhatna eredményeket, ha az orvosok egy része nem tiltakozna olyan hevesen. Amikor a beteg azt tapasztalja, hogy neki az olcsó körömvirágkrém jobb a műtéti hegre, mint a felírt méregdrága krém, az orvos viszont ragaszkodik a legdrágább gyógyszertári krémhez, akkor az orvosnak sikerül megint egyet jó nagyot vágni az orvosi tekintélyen, a beteg meg egyre jobban a kiegészítő terápiák felé fog fordulni. A baj az, ha emiatt lemond mondjuk az életmentő kezelésről is, vagy kuruzsló kezébe teszi az életét. (A mammográfiánál van eredményesebb módszer is, ha jól emkékszem, olvastam valami olyasmit, hogy még a tapintásos vizsgálatnál és a hőtérképesnél is kisebb a tévedési arány - mindkét irányban -, mint a mammográfiánál.)

lélekformer 2014.06.25. 16:30:25

@Frx: Igazad van, az orvosok túlterheltek, kevesen vannak, vagy fásultak, nem akarom őket menteni, de tényleg kötelesek teljes tájékoztatást adni és a nővérekre is igaz. Vannak beteg jogok és élni kell vele. Mammográfiához még annyit, hogy a tüdőszűrés is pont annyi sugárterhelés mégis elmegyünk és ettől nem lett több tüdőrákos. Egyébként mammográfia helyett pl az ÁEK-ban végeznek emlő MR-t. Főleg így műtét után.

WildBear 2014.07.18. 09:27:52

@no_successful2: "Szerintem fognád a kis csodaszeredet, teljes jogvédelem alá helyeznéd, azzal, hogy egyszer majd talán folytatod (aztán persze nem)."

Ha szabadalmaztatod (márpedig azt muszáj!), akkor egy év múlva publikus lesz a szabadalom, és kiderül a dolog.
Egyik gyógyszergyár sem fektetne el egy valóban áttörő hatású új gyógyszert, mivel az az anyagi érdeke, hogy mielőbb piacra menjen vele, és taroljon. Minden egyes halogatással töltött hónap növeli annak az esélyét, hogy a konkurencia jön elő vele.
A régi 8generikus) gyógyszereken soha nincs akkora haszon, mint egy új, originális gyógyszeren, amelyre 20 évig (!) kizárólagossága van a felfedezőnek.

annamanna 2014.08.17. 11:13:43

@conny: Ha unod, hogy a szektás ismerősöd csak a szektáról beszél, akkor miért van szükséged arra, hogy az én életem információi felől érdeklődj? Fogalmam sincs, ki vagy, de abban biztos vagyok, hogy semmi szükséged nincs az én életem információira. Na jobbulást, és soha többé ne írj. :P
süti beállítások módosítása